Kamis, 06 Januari 2011

~**~ MUTIARA CINTA ~**~



Bila mata terpaku, jangan kau kata aku memandang pada

kecantikan atau ketampananmu..


Bila tangan memegang sekuntum bunga, jangan kau kata aku

seorang pelipur lara..


Bila wajahku mendung berduka cita, jangan kau kata diriku

tertimpa bencana..


Bila fikiran jauh terawang, jangan kau kata aku termenung

teringat seseorang,


cukuplah aku dengan diriku..Hanya Allah S.W.T saja yang tahu


LA ILLAHA ILLALLAH!!..Demi Allah nyawaku dalam genggamanNya..dan tiadalah aku akan beroleh taufik (untuk melakukan apa jua)melainkan dengan pertolongan Allah. kepada Allah jualah aku berserah diri dan kepadaNya lah aku kembali..Ya Allah ..tanamkankah dan suburkanlah dalam hatiku dengan rasa takut, rindu dan cinta hanya kepadamu..


Setiap insan didunia yang dilahirkan dikaruniakan dengan keunikan masing – masing

Setiap insan juga mempunyai tujuan kewujudan masing – masing didunia ini,

dan salah satu tujuan itu, adalah untuk mengingatkan diri sendiri,

betapa murninya hidup ini.


Setiap kelemahan adalah tunggak kelebihan,

dan setiap kelebihan pasti ada kelemahan.


Yang penting, adalah bagaimana seseorang itu menerima kelebihan itu,

tanpa melihat pada kelemahan yang datang bersama..


Dijalan ini, jalan Allah, Islam yang kita cintai, kita bela dan kita pertahankan dengan seluruh jiwa raga

biarpun nyawa taruhanya, dimanapun juga dan kapanpun juga.


Sumber Majalah Mutiara Ilmu




Tidak ada komentar:

Posting Komentar