Selasa, 13 September 2011

~**~ Bingkisan Nurani ~**~


Mengenali-Mu suatu anugerah,

Anugerah yang tidak terhingga,

Beruntungnya aku,

Dapat mengecapi nikmat ini,

Nikmat menikmati kebesaran-Mu,

Nikmat mengenali-Mu,

Nikmat cinta-Mu yang hakiki.


Tuhan,

Tidak pernah kau tinggalkan aku sendirian,

Setiap detik-detik yang berlalu,

Dapatku rasakan kehadiran-Mu di sisiku,

Dalam setiap salur darahku,

Ku rasakan diri-Mu amat dekat sekali,

Dalam setiap lelah nafasku,

Nama-Mu acap kali di hujung bibirku,

Dalam setiap degupan jantung dan nadiku,

Ada terselit zikir memuji nama-Mu.


Ya Rabbul Izzati,

Diriku belum pernah sekali pun Kau abaikan,

Mahu di kala senang mahupun sukar,

Kau masih tetap setia menemaniku,

Kerna Kau Maha Mengetahui,

Bahawa aku amat memerlukan-Mu setiap masa,

Bahagianya aku menikmati cinta-Mu,

Setiap belaian kasih yang Kau berikan,

Setiap angin rindu yang Kau kirimkan,

Menyebabkan aku bisa tetap teguh meneruskan kehidupan.


Tanpa-Mu,

Siapalah aku,

Melainkan si pengemis,

Yang menagih simpati ramai,

Untuk diberi makan,

Tanpa-Mu,

Aku ibarat pengembara,

Yang asyik mengembara tanpa arah tujuan,

Tanpa-Mu Tuhan,

Aku bukanlah aku yang sekarang Kau lihat.


Di setiap rakaat solatku,

Di setiap bisikan zikirku,

Di setiap bait doaku,

Di situlah nama-Mu terpalit dalam ingatan,

Allah 'Azza Wajalla.


ILuvislam

Tidak ada komentar:

Posting Komentar